Tarifų įtaką įmonių ketvirčio rezultatams

RINKOS ĮŽVALGOS

Martynas Juška

5/22/20251 min read

Pasirodo, per pirmojo ketvirčio rezultatų skelbimo sezoną „tarifai“ tapo beveik kaip „hello“ pokalbio pradžioje.

Net 91 % S&P 500 įmonių per earnings calls paminėjo žodį „tarifai“. Ir ne šiaip paminėjo – tai aukščiausias rodiklis per pastarąjį dešimtmetį ir beveik du kartus dažniau nei per pirmąją D. Trumpo kadenciją.

Kalbame ne apie spaudos pranešimus, o apie tai, ką įmonių vadovai sako per rezultatų pristatymus – komentuodami, kas per ketvirtį džiugino, o kas – erzino. Šiuo metu dažniausiai erzina tarifai.

Kurie sektoriai labiausiai apie tai kalbėjo?

• Vartojimo prekių, žaliavų ir NT įmonės – 100 % jų vadovų paminėjo tarifus

• Pramonės ir sveikatos sektoriai – apie 96 %

• Finansai, informacinės technologijos, prabangos prekių ir net komunalinių paslaugų sektoriai – apie 90 %

• Energetikos ir komunikacijos sektoriai – šiek tiek mažiau kalbūs, bet vis tiek virš 60 %

Atrodo, kad rezultatų pristatymai tapo ir emocinio išsikalbėjimo forma – tarifai tapo patogiu „kaltu“ 😅

Klausimas – kiek tai paveiks antrojo ketvirčio rezultatus? Nes pirmą ketvirtį verslai dar nespėjo sureaguoti, o tik mėgino kaltinti tarifus ateinančiam ketvirčio skelbimo sezonui. 1 ketv. rezultatai buvo puikūs:

· 78% įmonių viršijo pelno prognozes

· 62% viršijo pajamų lūkesčius

· Pelno augimas: +13,6%, kai tikėtasi tik +7,1%

Užsiregistruok į konsultaciją